Terra Nova: Cancelled by Fox, Season 2 Rejected by Netflix

2 years ago, by

May 9, 2012

Do you wish to see more of the Shannon family? Check out our exclusive roundup for the future of Terra Nova season 2:

The sci-fi/family drama centered around dinosaurs and prehistoric times has been juggled left and right by network companies after facing the tragic demise from its original producer, Fox. Terra Nova premiered last September 2011 where in 9.2 million viewers tuned in for the two hour pilot episode. Furthermore, the pilot which was shot in Australia, charged the network a lavish $14 million. The rest of the episodes however, were estimated to cost $4 million each. Fox President Kevin Reilly stated on an interview, “This thing is going to be huge. It’s going to take an enormous production commitment.”

Obviously, the world of Jurassic Park and Avatar combined is already chaotic just by the thought of it — what else can you expect creating and building it?

Despite the vigorous investments, the ratings of the show’s steady performance did not live up to its production value. Bill Carter from NY Times stated that, “The show’s popularity did increase significantly, however, when delayed viewing on digital recorders was included — to about 10 million viewers and a 3.6 rating among the 18-to-49 age group. Typically, those would be good enough numbers for a drama to be renewed in most circumstances. But “Terra Nova” cost so much that it probably needed to be an outright hit to justify a second season.”

I think that that statement is downright the major factor here. Terra Nova is just too ambitious for a normal TV show that it would be quite impossible for the writers to deliver something epic on a weekly basis.

Now that all cards lay on the table, I think that Fox was rational enough for the time being about pulling the plug on the show. However, just days after the official statement from Fox, Netflix manifested some interest about saving the show for another season. Unfortunately, that one and only hope for the dinosaur-packed series eventually vanished. Mark Wilson from About.com sighted one major factor regarding the matter which is “international dimension.”

“The high cost of entertainment production–both films and television–has long been offset by the promise of lucrative foreign sales. But Netflix does not yet have the status of a “broadcaster” in foreign markets, which made it less likely that Netflix would be able to massage the bottom line on Terra Nova with overseas sales.” Wilson further added.

Although no recent updates have been made yet, Terra Nova will be probably gone for good. I think that the show had already contributed its enough share of public opinion to receive another ax from a certain network. What do you think? Are you still hoping for Terra Nova season 2? Hit our comment boxes below!

  • Joe

    Fucking FOX… You cancel Firefly, you cancel Terra Nova… a message to anyone with a half decent TV show idea, don’t go to FOX, they’ll just trash it if it’s not utter dog shit on a stick!

  • Joe

    Fucking FOX… You cancel Firefly, you cancel Terra Nova… a message to anyone with a half decent TV show idea, don’t go to FOX, they’ll just trash it if it’s not utter dog shit on a stick!

  • Joe

    Fucking FOX… You cancel Firefly, you cancel Terra Nova… a message to anyone with a half decent TV show idea, don’t go to FOX, they’ll just trash it if it’s not utter dog shit on a stick!

  • Joe

    Fucking FOX… You cancel Firefly, you cancel Terra Nova… a message to anyone with a half decent TV show idea, don’t go to FOX, they’ll just trash it if it’s not utter dog shit on a stick!

  • cp

    Possibly the best show on TV and it gets canclled, i would love to meet the directors at fox maybe not actually because they have the intelligence level of my little toe nail

  • Jo

    We have just watched the whole first in season in couple of days! Missed it in uk when it aired? I am sooooo gutted there isn’t going to be a second season, c’mon guys someone has got to do it!!!! Please :-)

  • http://www.facebook.com/gji1965 Glenda Iverson

    Supernatural was to be axed after the 1st season, Public outcry changed that and now they’re in their 7th season and still going strong. Leave your comment and help keep the Shannon family fighting the bad guys of the future!!!!!

  • Jason

    I enjoyed season 1. I don’t like how they completed a full season and got you hooked. Then cut the show completely. Fox sucks for cutting Terra Nova!

  • Gregor Cankar

    I am from Slovenia and I can tell you that this shiow was watched by a lot of people and we are all waitting for season 2. do not cancel the show, yet.

  • DON

    Please restart the series.. I am a huge fan.. Just cant stop thinking about the ship mast they found in bad lands!!

  • Mom2Camryn

    Oh please oh please oh PLEASE give us a season 2!!!!! I absolutly love this show and I’ve been waiting and waiting for a season 2 and I just reaqd all of this on the internet….I’m devastated! This is an amazing show and it is truely sad for it to go off air….

  • Callum

    My favourite show, f#ck fox

  • Callum

    My favourite show, f#ck fox

  • Jovan

    Kinda does suck, my gf and I loved series one. Found this on another site

    Fortunately, Terra Nova may still continue on another network.Simply confirming Terra Nova’s nonrenewal late Monday evening, no statement about its cancelation had been released by the network.

  • Jovan

    Kinda does suck, my gf and I loved series one. Found this on another site

    Fortunately, Terra Nova may still continue on another network.Simply confirming Terra Nova’s nonrenewal late Monday evening, no statement about its cancelation had been released by the network.

  • Johnny

    Yes!!!

  • Phenomena

    To bad, really to bad, this show was really good, haven´t been any good tv-show since stargate shout down, falling skies is ok, but not the same, really liked terra nova, hopping for it to come alive again

  • Phenomena

    And it takes more than one season to get the bigger crowed!!!

  • JUS-717

    the first season was AMAZING..and the way it ended we need a second season to sum it all up!!!!

  • JT

    This series was so great! My whole family was hooked. Why can’t they consider doing less shows per season? Sherlock, for goodness sake, is only 3 shows per season, and we’re still fans! Fox should, at least, like mentioned below, give us a series wrap up. We want to know what happens to these people!

  • gege

    ah man it happens to the best!! forget the soaps that are just sooo depressing!! i want to watch sumthin with a bit more omph to it and i found it in this show and then they went and cancelled it!!! why? ratings may have gone up, networks never seem to take risks anymore!!! plz plz plz bring back terra nova.

  • Rob

    Make a Series 2 at least to wrap up the story line. Fox viewers deserve that at least rather than be held wondering what could have happened. What’s next? Another series we get sucked into to have it cancelled again due to low profitability? Fox has opened a real can of worms. In Australia at least, I remember the show wasnt even marketed or advertised much at all. Perhaps Fox’s marketing strategists should be getting the axe instead.

  • Alex

    Srsly why does there have to be some idiot who doesn’t think of the fans but only on his own little lust… stop those fucking reality shows and make somthing ppl who has a fucking brain want to c! BUT NO! they have to make 1 show after another with idiotic good looking girls who doesn’t understand shit about the world but how to set their hair… FINALLY there comes a show that u wanna c… a show that isn’t all about the relations of ppl but have a deeper meaning ppl with IQ<90 doesn't understand shit about… BUt NO even here they made sure 70% of the show was about their relations?! and now they just fucking ax it? Srsly a fucking nice show even tho 70% was about relations… IT FEELS MEANINGLESS TO WATCH STUFF ON FOX! – IT IS!… and why the fuck should we?? no matter what, u don't know if u can watch the next show, next time… cuz that Perv running this shit just wants to see idiotic girls running around half naked and unless it has that it can be axed any day for a new reality shit show… WHY DID I JUST WASTE MY TIME WATCHING SHIT ON FOX?!

  • Alex

    Srsly why does there have to be some idiot who doesn’t think of the fans but only on his own little lust… stop those fucking reality shows and make somthing ppl who has a fucking brain want to c! BUT NO! they have to make 1 show after another with idiotic good looking girls who doesn’t understand shit about the world but how to set their hair… FINALLY there comes a show that u wanna c… a show that isn’t all about the relations of ppl but have a deeper meaning ppl with IQ<90 doesn't understand shit about… BUt NO even here they made sure 70% of the show was about their relations?! and now they just fucking ax it? Srsly a fucking nice show even tho 70% was about relations… IT FEELS MEANINGLESS TO WATCH STUFF ON FOX! – IT IS!… and why the fuck should we?? no matter what, u don't know if u can watch the next show, next time… cuz that Perv running this shit just wants to see idiotic girls running around half naked and unless it has that it can be axed any day for a new reality shit show… WHY DID I JUST WASTE MY TIME WATCHING SHIT ON FOX?!

  • Ken

    They waste money on joke series but when they come up with a winner like Tera Nova they cancel it. They just do not have any brains in their heads. Tera Nova was watched by my hole family.

  • Joed4x4

    really enjoyed the show, it was one of the few I actually took time to watch.

  • Katie

    Wish fox would keep the good shows and get rid of the bad. most of my TV shows are being canceled.. Yet every single TV show I hate.. has been renewed :-/ They could AT LEAST let all of the newly canceled shows have a few more episodes to end the stinking story lines! I’m about done watching TV-they keep canceling them and not letting them have an episode to some anything up!

  • Ken

    Don’t dump this good movie. Terra Nova was good for my whole family. Hoping Fox reconsiders the next seasons.

  • http://www.facebook.com/aarondye78 Aaron Dye

    I agree Fox is really ticking me off, they keep canceling
    good shows and keeping crap. I loved the
    Sara comer Chronicles and then they cancel that and when I start to get in to a
    new series they cancel Tara Nova. Its total
    crap. TV is just not worth watching any more.
    Fox needs to get their head out of their ass.
    It seams that all there is on TV now is just crappy reality shows. Everyone is just too interested in what other
    people are doing and not caring about imagination.
    Who cares about who dated who first or who slept with who on some of this reality
    shows. I want to be pulled in to the story. Not see something on tv I can walk down town and see in real life.

  • ak57

    agree with most people on here FOX sux. and ABC there both as bad as each other for canceling all the good shows and putting more crap on instead. :(

  • Matt

    Good show they should definitely do second season

  • the other Craig

    I agree with Collie. They’re so worried about money, but how much are they really making on re-runs of House & Bones? Don’t get me wrong, I loved both of those shows- THE FIRST TIME! Are they trying to see how many “American Idol” spin-offs they can air? God forbid they show something with some originality and flair. Television in general needs to get past the so-called “reality” shows, contest(dance, talent, sing) shows, and “date”(bachelor, choice, wild) shows, and embrace something fresh and new. A show people really WANT to watch, not tune in to just because it’s semi-interesting, there are new contestants on this week, and it’s all that’s on. Lame. Bring back Terra Nova. Let us see something with imagination and vision. And I really want to know where that ship figurhead came from…

  • Sci fi fan Denmark

    ohh how i agree.. every time an epic new series is created or has been running for a while, the crap networks always cancel the good series, and leaves you with the shitty ones.. What about the networks stops with the crappy soposed to be funny soaps, and start betting more on the great sci fi series that really makes the people want to watch it week after week.. I never missed a single episode, and everytime i couldnt wait for the next one.. Just know that there are a lot of fans here in Denmark that loves Terra Nova!! And everytime the networks cancel a great show, we stop believing that they are competent enough to know the difference between a great show and a shitty one.
    There is enough comedy shows!! get it through your thick skulls!!

  • JayAZ

    Fox does suck! They never keep anything good! This show was good and had a lot of promise! Bring it back!

  • Anonymous

    was so looking forward to Season 2 – sucks that it is not snatched up :(

  • Anonymous

    was so looking forward to Season 2 – sucks that it is not snatched up :(

  • luvurself

    i luv terranova bring it back people

  • luvurself

    i luv terranova bring it back people

  • TM

    Terra Nova is such a cool show – a network with vision should pick it up

  • ifylurvish

    fox sucks alot. iwas really lookin forward to the season.

  • Gale

    When they have much more mone from the brainless idiotic shows. The point this is not buisniss them, so the question why do you start something when you know the you will stop it after the 1. season? guys like this you have to rename the channels: We broadcast shit to you wach and enjoy. That name will be much more suitrable name for fox and sify. Have a nice day mr moneybags and earn more from the shit, but dont forget you will fall with the tvshows what you have atm.

  • Sick of this crap

    They don’t care if people LIKE what they play. They only care about profit. Pathetic!!

  • Sick of this crap

    They don’t care if people LIKE what they play. They only care about profit. Pathetic!!

  • Family5

    We are a family of 5 and we loved the show. Someone should pick it up!

  • chin_pao

    Yeah I agree, the show was more than a sci-fi. I love the story how they struggle and start of a new civilization. To correct what was not right in the fast…Control The Fast Makes Control The Future…

  • sport7

    I think it is a great show and I hope for season 2 and many more seasons after that one.

  • Nikki

    I was looking forward to season to of Terra Nova.

  • Olafemi

    well, i understand why FOX is cancelling the program, but i will be so glad if there could be a second season.

  • http://www.facebook.com/michael.hobson.33 Michael Hobson

    i think a second season of terra nova would be the best thing a tv network could do awesome show awesome story line could go a long way its a shame nobody is willing to produce a great show anymore

  • Maro

    BRING BACK Terra Nova!!!

  • D Cammack

    I watched this from England, UK & i loved every minute of it. Clearly FOX value’s profit over Content, thus the reason why most of us English viewers appaulled by some of the actions made by FOX & other American netowkrs. I think if they don’t want to continue with quality TV shows that prove to be a hit, then sell the rights to a network that will. I’m sure BSkyB would take it off there hands.

    What makes a network truly great, is regular content for everyone & not just the odd money makers & lots of repeats.

  • Kevin

    I have watched Terra Nova from Scotland and can’t believe one of the best programmes on tv is being cancelled after one season. I was looking so much to season 2 and I’m total gutted and annoyed at FOX for their decision.
    With 7 million viewers surely this programme merits a second series or a few extra episodes to answer the many questions that were raised during the first series. Season 2 would make me and a lot of people happy so FOX please, please, please reconsider your decision and bring back Terra Nova!!!.

  • http://www.facebook.com/michael.provins Michael Provins

    Sort it out I loved it and another thing what about Alcatraz sort it out!!! Loved both!!!Fuck off fox sort your fucking head out and leave the good shit on and take your shit u keep on off!!!!!!!!!!!!!!! I hate you!!!!

  • http://www.facebook.com/michael.provins Michael Provins

    Alcatraz n terra nova was wicked tv what is going on in your heads fools!!!

  • chris brummie

    I disagree, let’s keep the cap and axe the good shows as shite makes the world go round.

  • HH

    Sad news, if the main cost has already hit in the initial series, surely it is less costly subsequently. So another pronising show is binned by ‘the suits’, move over & let the public decide, after all they are your customer, better still get real job for a living & develop yourself.

  • Alex

    It’s total crap. because of school, work, and other responsibilities I never got to see the premier. I finally had a full week of nothing but time to my self and I watched the entire season within a few days. It was so addicting most nights I didn’t go to sleep till around 1 or 2 in the morning. It’s a complete disappointment to leave people hanging out in the air without a proper ending at the very least.

  • Arashi

    Terra Nova is the 2nd best SciFi I’ve ever seen (1st is Firefly). I got so mad when Fox dropped it! And 7 million viewers is no small number! Supernatural only has 2 million, but it’s on its 8th season!
    So for Terra Nova, I say: 6 seasons and a movie!

  • http://www.facebook.com/Drimli Jan Marcher

    Can you please make some more seasons of Terra Nova ! im watching it everytime its on here in Denmark and i want MORE !!!

  • Kyle Weatherley

    Don’t worry guys when i win the Euro Millions I shall pay the costs for the morons at Fox to create another season I loved Terra Nova too much for it to be canceled without an ending.

  • Limitedviewer

    Terra Nova was one of a very few shows worth watching….get rid of the cheap supposedly reality cramp.

  • http://www.facebook.com/teresa.leffew.3 Teresa Leffew

    Please bring Terra Nova back!!!!!! Great show and I love watching with my grandkids….GREAT FAMILY SHOW…..we need more family shows and less stupid reality shows….

  • cunny

    this is pish in a word

  • Macman

    Please do a second season, somebody, or as a minimum do a mini-series wrap-up. Best show done in a long-long time. Fox cancels the good shows and keeps the garbage. Somethings is wrong here. I don’t think viewers opinions are being listened to.

  • Pissed

    It bothers me that when they finaly send something fun on the boring tv they always cancel it after a season or two. I hate those F***ing’s crime and detective shows that they always air…….why not keep airing Terra Nova? It had 7.1 millions viewers and was on the ninth place. I know it was expencive but then stop those booooooring crime/detective shows!!!!!

  • Anna

    A good show that deserves another shot. Even if they could finish it up as a mini series so that fans could have completed story lines

  • http://www.facebook.com/dan.maanikhah Dan Aram Maanikhah

    Really good show. Hope there will be a second season and it would be awesome if they made more.

  • Martin

    @06f46cb4828e0dc3aba282a939dcbaf2:disqus Couldnt agree more craig

  • Terrafan

    The show must go on! It my favourit show of all times! Please come back on air

  • Durush

    I live in uk and love terra nova I am fed. Up of gettin to American series only for them to be cancelled.

  • k

    I agree Fox sucks, how many more shows are we not going to get endings to

  • k

    I agree Fox sucks, how many more shows are we not going to get endings to

  • kevin

    what would have happened if THE CREATION was cancelled on tuesday

  • Shinu

    Terra Nova was a frieking AWESOME SHOW!!! It actually made me look forward to MONDAYS!! The final episode made me expect more from the series. The possibilities that could’ve explained humans from that timeline (aside for their group) were endless, and I would’ve wanted to see how the writers were going to go about it.
    It sucks that they cancelled such a highly rated show with sooo much viewers. The show was unique. It appealed to all ages. Aside for the costs for making the series, what else were the cons about the show? NOTHING.
    Damn corporations! It’s always about the money. Money Money Money. Cancelled Terra Nova hoping Touch will meet similar expectations? What a crock!!

  • Nolan

    Come on, someone be nice, give us season 2

  • Chris

    YOU SERIOUS IVE BEEN WAITING FOR THIS SECOND SERIES FOR HALF A YEAR AND YOU TELL ME ITS CANCELED GRRRR! IT WAS THE BEST PROGRAM ALOT OF US HAVE EVERY WATCHED GRRR AT YOU FOX!

  • sharon

    would have loved to have seen another season of Terra Nova totally agree with previous comment All the good shows get axed and the networks buy rubbish instead

  • Ellen fisher

    What!!??? No terra nova? One of the few shows on fox I could watch with my children and they cancelled it! Thanks fox!

  • Hector

    Yes, executives get rid of creative television shows that promote creativity but replace it with ‘reality’ crap! Sometimes, executives should just do the right thing and to hell with the cost. Did Da Vinci paint with Homebrand Oils? There would be no Mona Lisa. Reality TV is a scouge on society and is setting up shocking models of behaviour for young impressionable minds. Hey fox….promote Intelligence, morals and ethics in your TV shows. And bring back Terra Nova. The bad guys get ‘zapped’ and ‘intelligence and bravery’ win…these are the messages needed in television. NOT THAT IS COOL TO BE A DURRRR BRAIN!

  • gawainuk

    It’s a pity that all the goods shows get the axe when they replace explosions with dialog and heaven forbid.. acting!

    Hopefully someone will pick it up and run with it but I fear it will do the same as Jericho, Jerimiah and poor old SGU or an even worse fate dumbed down enough for main stream viewers if they can be clawed away from “I’m an ex-pop idol get me out of this cooking/jungle” reality bollox they poison they souls with.